Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-24, 10:34   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.590
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringer på tærne? Vad tycks?

Når jeg hører folk snakker om tær på den måten tenker jeg alltid på Luna Lovegood sin kommentar da hun skulle fikse nesa til Harry, og han spør om hun har gjort det før (var det i HP6?): "But I've done several toes, and how different are they, really?"

Jeg stusset forresten litt over tråden, for det er kanskje litt utypisk HiM å starte trendtråder, men med det siste innlegget ble det mye mer HIMsk. Interessant tema, dette med "jording" og detaljefokus. Det er noe jeg også burde trent mer på. Sønnen min nevnte nettopp hva det står på reklameplakaten i den innerste cageballhallen på senteret i H.VIIs gate (tydeligvis Right Price Tiles). I alle fall hva var det det som stod der for to år siden, som er sist gang han trente der. Han husker alt sånn, og kan sikkert si om han har sett noen med ringer på tærne også. Vi er utrolig ulike på den måten.

Men det jeg hører fester seg til hukommelsen min på en helt annen måte. Jeg husker bedre enn mange andre hva som blir sagt, og irriterer meg når jeg hører folk siterer feil, eller endrer på en historie når jeg hører de forteller den for andre gang. Tror kanskje det er derfor jeg (i motsetning til mange andre) husker navn bedre enn ansikt. Når det gjelder å kjenne igjen mennesker må jeg bruke teknikker slik du er inne på. Måtte trene på det da jeg jobbet i klesbutikk i studietiden. En kunde kunne spørre om vi hadde en størrelse på lager, og da jeg kom ut etter å ha sjekket, få minutter senere, kunne jeg ikke for mitt bare liv huske hvem som hadde spurt. Det var flaut. Da begynte jeg å bevisst merke meg detaljer med personen, for å kjenne igjen vedkommende.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-03-24 kl 10:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat