Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-22, 09:28   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det blir så mye fokus på det som virkelig ikke betyr noe som helst for noen andre enn dem det gjelder (om en transkvinne kan kalles mor. Ja, det kan hun. Om jeg vil at barna mine skal omtale meg som far, så er det en sak mellom meg og dem, og ingen andre. Hva man kaller folk og hvordan man møter dem handler om sosiale konstruksjoner og kan lett endres, hvis man vil og gidder. Ferdig snakka.)

Tja, jeg vil jo si at hvis Norge som nasjon skal "språkvaske" alle dokumenter og lignende så blir det en voldsom kostnad. Blir som bokmål vs nynorsk. Det er ikke mange som er direkte motstandere av nynorsk i det offentlige, alikevel produseres det for lite innhold på nynorsk (og så kan man begynne å tenke på de samiske språkene ...). Og her er det INGEN motstand, det er "bare" et kostnadsspørsmål.

Så jeg tror jo at selv "enkle" saker krever mye kamp. Og problemet ligger vel ikke om man har to mødre (og hva man kaller de privat), men hva dette heter juridisk og hvilke rettigheter/plikter dette gir.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat