Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-10, 11:13   #59
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sånn er det med så mye, likevel fortsetter folk å kjøpe billig kaffe framfor rettferdig kaffe, billig sjokolade, klær produsert under horrible forhold osv.

Jeg tror dessverre at det med etisk forbruk er noe som har vanskelig for å få gjennomslag i befolkningen. Det koster for mye rett og slett.

Står valget mellom en tur til Roma for 199 kr og det å ikke reise til Roma vil det svi å la være å reise av prinsipp. Det er veldig lett å være prinsippfast på ting som ikke svir for ens egen del. (Eks Israelboikott hvor det blir veldig fokusert på vin som ingen kjøper likevel og appelsiner som i grunnen er veldig enkelt å finne alternativer til.. Skal man unngå drømme PC eller drømmebilen fordi de har deler produsert i Israel og betyr mer for Israels økonomi enn de stakkars appelsinene så viker prinsippene lettere.. for folk flest (ikke for de innbitte)).

Reiser man "smertefritt" med RA og betaler en slikk og ingenting så tror jeg man skal måtte argumentere temmelig hardt og høylydt før etikk vil spille noe som helst rolle blant folk flest.

Jeg tror du har helt rett, og jeg er helt enig med deg, og derfor flyr jeg selvsagt ikke Ryanair ettersom jeg har såpass inngående kjennskap til flybransjen. Jeg kan da ikke forsvare den forretningsvirksomheten som Ryanair står for. Det finnes andre og mer seriøse alternativ som fortsatt kaller seg lavpris, f.eks. Norwegian, EasyJet og AirBerlin.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat