Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-10, 10:46   #55
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Det kunne aldri, overhode aldri fallet meg inn å fly RyanAir. Det er et av forholdsvis få prinsipper jeg har, men som er veldig lett å følge synes jeg. For meg handler det om hva man "støtter" med å bruke, eller kjøpe et produkt, være det en flybillett eller et hvilke som helst annet produkt.
Jeg er heller ikke noe glad i Norwegian lenger og flyr nå nesten kun SAS og BA til London. Siste 4 mnd har jeg flydd denne ruten 10 ganger. Norwegian har tatt seg betalt for hver eneste kg overvekt på den store kofferten vår, dvs til og med når den var 23 kg så tok de seg betalt for 3 kg overvekt selv om lillemor sin koffert kun var 6 kg. British Airways har har også hengt seg opp de få kg overvekt og har bedt oss om å pakke om 2 ganger.
SAS derimot, ingen kommentar engang når den veide 27 kg. De så tydligvis på totaltvekten på begge baggasjer og hvordan det veide opp. Og da vi landet nå sist gang fikk jenten min skikkelig vondt i ørene sine og det var ikke måte på hva de ansatte ga oss for å hjelpe henne. Så akkurat nå er SAS en stor favoritt hos meg og disse tingene gjør at jeg gladlig betaler litt mer for å fly SAS på denen ruten heretter

Når det gjelder kommentaren om kabinansatte og den syke passasjeren. Er det egentlig så rart det skjedde? Bruker ikke Norwegian stort sett trainees? Det sier seg jo selv at de da ikke er så erfarene i slike situajoner. Det samme ble jo sagt da det norwegian flyet på vei til Bergen måtte snu og nødlande, kabinpersonale hadde jo virkelig ikke vært noe beroligende på passasjerer men ganske så panikk slagne selv sa passasjerene ombord i flyet. Og slik blir det jo hvis man bruker mange unge trainees uten nødvendig erfaring. Det er selvfølgelig lovlig, men overhode ikke betryggende på meg i alle fall.

Så vil jeg også legge til at jeg ikke synes det blir helt riktig å si at det er "dyrt" å fly med andre selskaper i dag heller, det har jo blitt helt avsinding billig å fly, stort sett bare man bestiller tidlig nok. Før kostet det mange mange tusen å fly til London eller New York, i dag gjør du det jo for 1300 kr tur retur og 4500kr tur retur New York. Det er superbillig, egentlig.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat