Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-10, 01:16   #50
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi fløy RyanAir da vi var i Italia forrige uke. Prisen var 30% av SAS (3000 vs 10 000), og de landet på en flyplass langt nærmere dit vi skulle.

Jeg liker ikke RyanAir, virkelig ikke. Men prisen er så forskjellig at jeg klarer å fortrenge hvor mye jeg misliker dem.

Hver gang jeg reiser med RyanAir, så sier jeg "dette er siste gang". Men når jeg skal bestille neste tur, så blir jeg så overveldet av prisforskjellen at jeg bestiller med dem igjen. Dog skjer det bare på korte turer og hvor vi slipper flybytte.

Men hvorfor er det helt ok å tenke slik når det gjelder flyreiser? Det er jo en grunn til at de er billige. Tenker vi slik når vi kjøper billige møbler fra Asia, eller mistenker vi da at det kan være fordi arbeiderne jobber for luselønn, kanskje det til og med er barnearbeid?... Eller ved kjøp av mat eller klær for den saks skyld... "Ok, jeg vet at det er barn som syr t-skjortene for 5,- dagen i lønn, men ja, den var så billig i fht. den Diesel-t-skjorten at jeg ikke kunne la være"....

Jeg må innrømme at jeg synes folk er skremmende ignorante i fht til det å ta bevisste valg ved kjøp av flybilletter. Hvor billig skal det bli før man setter spørsmålstegn ved seriøsiteten?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat