Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-17, 12:35   #100
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Generell studiekompetanse og studier eller yrkesfag og fagbrev?

Jeg har ei som er russ i år.
Det eneste jeg ønsket for henne, var at hun valgte noe hun var relativt sikker på at hun kom til å gjennomføre. Straks ferdig med 3 år på idrett. Hun er smart, og har et godt snitt.
Men ikke godt nok til å gjøre det hun virkelig ønsker. Hun var overhodet ikke klar til å flytte til Tromsø for å bli psykolog.

Så nå har hun søkt på barnevern i stedet. Jeg tror det kan bli bra. Og dette er jo utifra hvordan hun er som person, hva hun er opptatt av og hvilke evner og interesser hun har.

Jeg tok fagbrev i barne-og ungdomsarbeider. Uten det ekstra året for å få studiekompetanse. Jeg kan ikke lenger jobbe som det jeg utdannet meg til, og kan ikke ta annen utdannelse. Jeg kommer aldri i verden til å klare å bestå noe matte, så jeg sitter litt i saksa føler jeg. Heldigvis har jeg vært heldig ang jobb etter at jeg måtte gi meg med å jobbe i barnehage og skole.

Jeg ønsker ikke det samme for ungene mine. Jeg ønsker at de skal velge noe som gir de større fleksibilitet, flere valg senere og et trygt og godt liv hvor de får gjøre noe de trives med.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat