Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-22, 11:29   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kryptomining - yey or no?

Altså, krypto er vel en ting og det ser jeg ikke helt nytten av, men hva tenker dere om annen type datalagring? I mitt nabolag er de så smått i gang med å bygge et datalagringssenter. Det er IKKE for krypto, men for annen type datalagring. Det kan være alt fra Facebook tip nettbanker, medisinske journaler eller hva som helst. Vi har jo etter hvert laget oss et digitalt samfunn og alle disse dataene må jo faktisk fysisk lagres et sted. Det vi kaller «skyen» er jo i praksis et fysisk datalager ett eller annet sted. Er det ikke, tross alt, bedre at vi bruker ren norsk strøm på dette enn asiatisk kullkraft feks?

Jeg vet ikke, men jeg tenker at Norge med vårt gjennomdigitaliserte samfunn også må ta vår del av datalagringen. Tenk bare på hvor mye datalagring vårt kontantløse samfunn krever? Eller det at vi gjerne vil ha digitale helsejournaler eller for den del bruke tid på er nettforum som Foreldreportalen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat