Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-08, 11:32   #48
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg leste ganske nylig at barnedødeligheten på 50/60/70 tallet lå på ca 60000 barn i året. 60000 barn, det er mange. Og når jeg ser tilbake på egen barndom og folk jeg kjente så var det faktisk veldig mange som mistet barn i ulike typer ulykker. (antar barn det her er snakk om er fra 0-18 år)

Til sammenligning omkommer i år 2007/08 ca 60 barn på grunn av sykdom/ulykke pr år. Mye fordi vi passer mye bedre på barna våre. De sikres i bil med riktig sikkerhets utstyr, og de sikres ved vann og i båt med riktig sikkerhets utstyr. Små barn leker sjelden alene ute. Vi tar godt vare på barna våre. Vi trenger ikke være slurvete og slik risikere at vårt barn blir en del av en statistikk det ikke behøver å være i.

Nja, vet nå ikke helt hvor du har tallene dine fra.Kan anbefale: www.ssb.no du vil finne fakta her som bestrider tallene dine.


Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg syns ikke dette er ok i det hele tatt, men jeg syns egentlig det er enda verre å røyke...

Det er verre å drepe noen også for den sakens skyld, eller for ikke å glemme at det er grusomt når noen ikke gir mat og omsorg til sine barn. Kjenner at jeg blir provosert når man inntar en slik holdning. Bare fordi noe er verre så skal man ikke bry seg?

  Svar med sitat