Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-22, 10:43   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hen og de/dem?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg håper, håper, håper at dette ikke er grunnen til mine betenkninger. Mitt "problem" med å bruke de/dem er at jeg ikke skjønner om det er snakk om en eller flere personer, og det kan noen ganger være upraktisk. Det er jo en grunn til at pronomen i utgangspunktet har både entalls- og flertallsformer.

Men da er det jo bare å bruke navnet? Siden vi allerede har gått ned den veien, så blir det litt som å måtte forklare noen med utseende der det er irellevant, når man f.eks. kan bruke navnet.

Jeg har vært i en situasjon der jeg måtte presentere en hel haug med mennesker der jeg var usikker på hvordan flere av dem definerte seg selv. Jeg måtte være litt kreativ når jeg skrev om dem, men det gikk jo fint.

Jeg er enig i at det kan vøre litt forvirrende, men det er ikke akkurat en veldig uoverkommelig forvirring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat