Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-19, 17:26   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan vi få opp valgdeltakelsen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det burde kanskje vært mulig å stemme på skole/universitet? Et forhåndsstemme lokale 2-3 dager slik at alle blir gitt muligheten OG kanskje føler litt på gruppepress.

I Oslo er det forhåndsstemmelokaler overalt, deriblant på BI, Blindern og 25 andre steder over hele byen, uten at det ser ut til å hjelpe nevneverdig. I Oslo kan du forhåndsstemme fra 12. august til 6. september.

Jeg tror politikken blir for fjern for mange nå. I tillegg leser ikke unge aviser, ser valgsendinger eller får inn politikk via andre kanaler. Jeg tror mange føler det ikke nytter.

Jeg tvang sønnen min til å se på partilederdebatt i år, etter at han sa "Jeg bryr meg ikke om politikk". Men jeg skjønner han jo. Han kan ikke stemme ennå, politikerne og voksne har latterliggjort det eneste politiske engasjementet han har vist (klimastreik), og veldig mye av den politiske debatten dreier seg om saker han ikke forstår konsekvensen av.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 20-08-19 kl 17:31.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat