Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-19, 10:25   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbakemelding på eksamen ungdomsskolen

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg må jo si at jeg synes det er merkelig at ikke skolene har formidlet tydelig til elevene sine hvor forskjellig eksamen er fra vanlige prøver.

Det ville vært helt fullstendig umulig å gi individuelle tilbakemeldinger for meg som akkurat har sensurert norsk hovedmål i vgs. Jeg har fire uker på 170-190 tekster, ved siden av full jobb. Det er ikke det å lese og sette karakter som tar mest tid i vurderingsarbeidet, det er hvordan man skal formulere tilbakemeldingene til elevene så de skjønner hva man mener. Skulle vi gjort det i tillegg til å sette karakter på eksamen, ville ingen meldt seg som sensor.

Enig. Ille nok med de som ber om begrunnelse for karakter uten å være misfornøyd eller ha planer om å klage, de synes bare det er interessant å vite. Har bare vært sensor på universitetet da, men husker at jeg, midt oppi en svært hektisk planlegging av feltarbeid, to dager før jeg skulle reise, ble bedt om å skrive begrunnelse for karakter til en student som fikk A. Man har jo krav på begrunnelse, men den kan være skriftlig eller muntlig, så jeg ga da beskjed om at hun fikk komme innom kontoret mitt hvis det var veldig viktig for henne, så kunne jeg forklare det for henne. Men hun dukket aldri opp. Denne studenten ba om begrunnelse for absolutt alle karakterene sine, bare fordi.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat