Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-23, 11:56   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.546
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Jeg synes det er en uting, selv om det er andre lediige seter. Det signaliserer liksom at det er bedre om folk setter seg ved siden av alle andre (som sikkert også helst skulle sittet alene) først, enn ved deg, at du har mer rett til å sitte alene på en toseter, fordi det er så mye mer ubehagelig for deg enn for alle andre å sitte ved en fremmed. Jeg velger derfor heller motsatt, hvis det bare er enkeltseter ledig og folk sitter og ser demonstrativt ut vinduet med headset på og vesker ved siden av seg, og håper at alle skal sette seg andre steder. Jeg tar veska i fanget og nikker mot setet ved siden av meg, for å signalisere til de som kommer inn at de er velkommen til å sette seg der. Det er ikke fordi jeg liker å sitte ved fremmede, jeg foretrekker også å sitte alene. Det er fordi jeg har bestemt meg for at en slik vil i alle fall ikke jeg være.

(Jeg leste forresten overskriften som "å okkupere EN seter...", og trodde det handlet om folk som tar seg til rette på andres hytter, eller tar opp unødvendig mye plass på ubetjente turisthytter e.l. )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat