Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-12, 08:25   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Med kontrakt og gjensidig testamente er man relativt godt dekket nå som man kan sitte i uskiftet bo. Vi har akkurat ordnet dette, og det var ikke veldig mye styr. Vi brukte kontraktn vi fikk lastet ned fra JURKs sider (juridisk rådgivning for kvinner).

Men det er sånn at det må signeres av advokat og vitner, i hvert fall testamentet? Jeg lurer bare fordi jeg har flere venner som ikke er gift og heller ikke har papirer av noe slag.

Jeg synes det virker skumlere å ikke ha testamente, for ved brudd kan man alltids bli enige (selv om man selvsagt ikke skal basere seg på det), mens ved dødsfall er det jo ikke akkurat like enkelt å bli enig med motparten. Men nå skjer jo brudd oftere enn dødsfall da. Allikevel. Jeg hadde aldri, aldri turt å leve som samboer uten noen form for kontrakter og testamente.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat