Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-19, 00:50   #68
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Nei, jeg synes vel egentlig ikke det. Det kan jo tenkes det stemmer at man unngår en del HIV-behandling ved dette og at man dermed får en slags lønnsomhet, men det er som mange har sagt også tilfelle med annen medisin som ikke er på blåresept. Dessuten må man korrigere for økte tilfeller av andre STDs og sannsynlig økt antall menn som praktiserer slik seksuell risikoatferd/gjør det hyppigere. Det vet jeg ikke om er gjort, så mildt skeptisk også til lønnsomheten.

(Og så synes jeg godt overskriften kan korrigeres, siden det overhodet ikke er noe kriterium at man definerer seg som homofil for å kunne få disse medisinene. Det er snakk om menn som har risikosex med andre menn, mange av dem definerer seg - pekuliært nok, men likevel - ikke som homo-noesomhelst).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat