Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-19, 11:38   #45
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2019

1. Colony Sci-fi serie på Netflix. Handler om at jorden er invadert av aliens og verden er delt inn i mindre kolonier. Handlingen legges til Los-Angeles kolonien. Jeg liker seriens hovedkarakterer; Josh Holloway fra Lost, og Sarah Callies fra Prison Break. Deler av plottet er nok litt tynt etter min mening, men serien har nå et visst driv, den er spennende og lett.

2. Power Rangers Lett underholdning sammen med ungene. Filmer handler om en gruppe dysfunksjonelle ungdommer, som alle har sine problemer/utfordringer på sin kant, men som finner hver sitt krystall og skal da bli en Power Ranger. De må lære å kjenne seg selv, stole på andre og samarbeide med hverandre.

3. IO En ung forsker jobber for å redde jorden fra menneskelig utryddelse. Det er tydelig at dette er en utryddelse vi mennesker selv er forskyldt. Alle overlevende har evakuert Jorden og er på vei til en av Saturns måner, IO, for å starte ett nytt liv der. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor filmen heter IO, eller hvorfor det er i fokus, for det har egentlig ingenting med filmen å gjøre. Handlingen er på jorden, med en ensom forsker som prøver å få dyr/insekter til å overleve i den forurensede verden. Så kommer det en ensom fyr som prøver å få henne med til å rekke siste oppskytning til IO. Filmen er kjedelig, platt, dårlig historie og jeg syns ikke skuespillerne klarer å dra den helt i land heller.

4. Black earth rising Handler om Kate, som ble reddet fra Rwanda og ble adoptert av en britisk dame som jobber som advokat i den internasjonale domstolen. Hun jobber sammen med moren sin som privatetterforsker i sakene som moren tar på seg. Det kommer opp en sak som involverer en afrikansk milits leder, som får Kate til å måtte gå litt dypere inn i røttene sine. Dette er ikke basert på en sann historie, men den tar allikevel for seg mye av det som skjedde i Rwanda under folkemordet. Sterk, gripende, spennende mini-serie.

5. Peppermint Jennifer Gardner spiller Riley North som mister mann og datter i en helt meningsløs drive-by skyte-episode. Hun peker ut de ansvarlige, men både advokater og dommer er kjøpt og betalt av en narkotikabaron. Hun forsvinner fra offentligheten i 5 år, og kommer tilbake for å hevne seg.
Ikke så veldig ny historie, den har vel vært fortalt i en del varianter før. Men det er litt alright å se en kvinnelig hovedrolle i denne type karakterer. Jeg syns Jennifer gjør en bra figur. Dog må det nevnes at historien har noen hull her og der, men filmen gjør seg godt som "ikke-tenke-så-altfor-mye"-actionfilm.

6. Isn't it romantic Denne filmen hadde jeg et lite håp til. Til og med mannen min hadde det. Traileren så litt morsom ut. Rebel Wilson spiller Natalie i denne, tja.. anti-romantiske-romantiske filmen. Hun er evig pessimist, hater romantiske komedier og syns slikt bare er tull. En dag blir hun ranet og våkner opp i en alternativ virkelighet, hvor alt er som en romantisk komedie. Plottet høres jo litt artig ut, men sorry.. meg og mannen sovnet nesten fra hele greiene. Det var ikke mange ganger latteren satt løst hos oss.

7. Fantastic Beasts - The crimes of grindelwald Jeg liker egentlig veldig godt Harry Potter universet, og jeg syns Scamander er en fantastisk herlig karakter. For å henge med i denne filmen, så må man huske første filmen godt. I første filmen følte jeg at man i større grad fikk en nærhet til karakterene, i denne filmen følte jeg at avstanden ble større. Filmen føles rotete, det er litt vanskelig å holde følge, og det er litt vanskelig å kjøpe plottet. Og slutten syns jeg ble tynn. Jeg skjønner at det kommer en oppfølger her, det må det nesten gjøre. Men jeg vet ikke. Blir litt meh.

8. A star is born Jeg likte filmen utrolig godt. Og kjempeoverrasket over at Bradley Cooper har såpass bra sangstemme. Det er veldig ulikt tidligere roller han har hatt. Det jeg ikke helt oppfattet i starten var Ally sin forelskelse i Jackson. Andre veien var mye mer tydelig.

9. Bumblebee Jeg har falt litt av rekkefølgen på disse transformers filmene. Denne her skal vel ta for seg en litt tidligere del av historien, før første transformers film med Shia LaBeouf. Jeg syns det er bra at vi ser flere kvinnelige hovedrolleinnehavere og Hailee Steinfeld gjør en god karakter som frustrert tenåring som blir dratt inn i et nytt univers. Men det er jo ingen overraskelser her, ingenting nytt verken i story eller effekter.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat