Tråd: Kaffe | Te?
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-19, 08:58   #40
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffe | Te?

Jeg liker både kaffe og te veldig godt, men jeg drikker nok mest kaffe.

Malabarespresso er favoritten, men jeg kverner den til presskanne eller Bialetti. Har også en liten presskanne på jobb, tar med kaffe hjemmefra. Bruker espressokaffe siden jeg nesten ikke kan få kaffen sterk og mørk nok (men espresso som espresso kan jeg mystisk nok styre min begeistring for ).

Og mens kaffe skal være så sterk og mørk som mulig, liker jeg helst litt delikate tesorter; aller helst en lett Earl Grey-variant (men god Earl Grey i løsvekt, ikke i gule poser ), eventuelt en Darjeeling e.l.

Foretrekker generelt svart te, ikke alskens frukt-, urte- og kryddergreier, men hvit te kan være godt innimellom, da. Er relativt jevnlig i UK, og da hamstrer jeg te, men har endelig lært å åpne maks en til to bokser av gangen, ikke 5-6 på en gang, slik at de mister aromaen før jeg rekker å drikke dem opp.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat