Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-20, 17:01   #19
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De nye moms/tollreglene fra 1/1 2020

Da har jeg gjort første netthandel etter de nye reglene. Jeg bestilte te fra England på mandag. Etter å ha gjort regnestykket, valgte jeg å bestille ganske mye, for å redusere effekten av Postens fortollingsgebyr. Tirsdag fikk jeg beskjed om at pakken allerede var i landet, hos DHL, og at jeg måtte betale MVA og fortollingsgebyr. Der var fortollingsgebyret kr. 197, mot Postens 299. Jeg hadde beregnet at jeg ville måtte betale 394 totalt til Posten, men endte opp med å betalte 290 til DHL. I går hadde jeg pakken i hendene - altså 2 dager senere.

En interessant konsekvens av hele affæren er at der jeg ville normalt ha handlet mindre, for å holde meg under tollgrensen, handlet jeg nå et større kvantum. Altså økt netthandel (dog i én transaksjon).

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat