Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-17, 16:59   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.430
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ting med sånne alternative produkter til diverse er om det faktisk gir en miljøbesparelse eller om det gir mest imageforbedring for den som handler. Jeg fascineres av og til over forumhype når det gjelder innkjøp av diverse produkter med særdeles lang reisevei. Jeg har ikke sjekket disse posene. Det kommer jo litt an på produksjonslinja til de alternative produktene og hvor lenge de faktisk brukes. Og hva man evt må kjøpe av tilleggsprodukter fordi plastposene uteblir.

Du har rett i at det ikke er bedre å erstatte ett tvilsomt produkt med et annet, men jeg syns ikke det er veldig mye hype på FP rundt slikt, hvertfall ikke uten at det blir stilt spørsmål ved, og diskutert. Og det gjør det jo i denne tråden også. fordeler og ulepmper ved å bytte plast mot aluminium, er det egentlig bedre å bytte ut søppelposen som blir brent med noe man kjøper inn i stedet for å bruke handleposen etc.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat