Tråd: Bløtkake?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-06, 17:11   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Mannens bløtkake er den beste.

Jeg baker bunn (før jeg var inne i bildet var det kjøpebunn i tre lag).

Selve kaken lages dagen før den skal spises. Han dynker hvert lag med melk underveis, viktig med en liten kant på kakefatet. Lag en er som regel vaniljekrem og banan i skiver, alternativt sjokoladekrem. Gjerne på boks, den funker så det suser. Alternativt kan du smelte kokesjokolade i fløte (ikke kok!), avkjøle og piske krem. Vaniljekrem på boks blir mer medgjørlig dersom du tilsetter litt vanlig krem, men det er ikke et must.
Ny kakebunn, dynkes med melk. Dette laget har som regel syltetøy og krem. Bringebærsyltetøy (eller bare bringebær) blir syrlig og friskt. Ny kakebunn - dynkes, dekkes med plast og settes i kjøleskap.

Pyntes med krem eller marsipan dagen etterpå.

Lykke til - og ja, jeg kan skrive under på at ett år går fort.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat