Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-20, 19:19   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste byen og bydelen?

Tja. Umulig å svare på. De fleste stedene i Norge har jeg ikke sett, så det er vanskelig å mene noe om det.

Generelt trives jeg med å bo i en by av en viss størrelse, med alt det det innebærer. Jeg liker at jeg er «anonym» i mengden og at man ikke automatisk treffer naboen i sentrum, slik man gjerne gjør i småbyer. Det hadde ikke trengt å være i min by, men det er nå engang denne jeg føler tilknytning til, har stor kunnskap om og hvor slekt og venner bor. Det jeg liker her, er at det er gangavstand til sentrum samtidig som vi bor landlig til, med marka i umiddelbar nærhet, andre store friområder, en kilometer til universitet, to kilometer fra sykehus, tre-fire kilometer til sentrum, en kilometer til et lite lokalt «sentrum», historiske steder i umiddelbar nærhet og sauer noen hundre meter unna. Jeg trodde en lang periode at jeg likte å ha kafeer og butikker i umiddelbar nærhet, men jeg har innsett at det er viktigere for meg å ha natur i umiddelbar nærhet. Og variasjon i natur. Jeg trener mye utendørs. Likevel er det kort tii kollektivtransport. Og en mil til en stor flyplass.

Byen min er nokså stor når man regner med at den er vokst sammen med nabobyen forlengst, men jeg har likevel ikke noe forhold til den byen og bruker den aldri.

Minuset er klimaet. Det er ustabilt, og særlig i sommer har jeg kjent på det. Jeg liker grønne plener hele året, og jeg liker (nå, ikke tidligere) at vi ikke trenger vintersko og kan sykle hele året. Men det er likevel kun én årstid her, satt på spissen.

Glemte å si at jeg elsker å bo nær sjøen!


Sist redigert av Hyacinth : 03-08-20 kl 23:59.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat