Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-19, 09:16   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Intervaller

Jeg regner absolutt opp- og nedtrapping som "del av treningen", uten at jeg teller så mye for tiden. Men om jeg er i en periode der jeg teller kilometer, for eksempel, så teller jeg både det og jogging i pauser mellom.

Jeg ville forsøkt å finne et tempo som det går an, mentalt og fysisk, å holde ut i den tiden du skal ha intervall, uten å daue, eller tenke at "dette gjør jeg aldri igjen!". Så kan du øke litt hver gang, heller. Min erfaring er at det er det mentale som bremser, like mye som det fysiske.

Jeg liker å variere intervaller når jeg driver med sånt. Å ha en meny av forskjellige, og velge ut fra dagsform, tid, lyst og hva det er en stund siden jeg har gjort.

40/20 (40 sek på, 20 av).
Pyramide: 1,2,3,4,5,4,3,2,1 eller en hvilken som helst variant (i helgen gjorde jeg en minipyramide før yoga: 1, 1.5, 2, 1.5, 1 min. Pauser er halvparten av varigheten til intervallet før.
4*4
Lange drag. 3 1000-metere, 2 2000-metere, pyramide (1000, 1500, 2000, 1500, 1000).
Alternerende 500-metere: 500 meter rolig jogg, 500 meter hardere (men ikke bånn gass, for du skal over i jogg igjen etterpå).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat