Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-19, 22:38   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løping: Intervaller

Når du løper på mølle bør du stille inn helling på mellom 1 og 2%.
Jeg varmer opp med lett jogging i 10 min.

Jeg hater 4 x 4 så det løper jeg aldri. Er glad i typen hvor dragene varierer, evt 5 x 3 min hvor farten varieres (f.eks 10 km/t første min, så øke en hel km/t neste min, senke 0,5 km/t siste minuttet. Starte neste drag på samme fart som du avsluttet forrige drag, dvs øke 0,5 km/t hvert drag. 1,5 min aktiv pause mellom dragene).

En annen jeg kjører relativt ofte er
5 min løp, 2 min aktiv pause (ca 10 km/t)
4 min løp, 2 min aktiv pause (ca 10,5 km/t)
3 min løp, 1,5 min aktiv pause (ca 11 km/t)
2 min løp, 1 min aktiv pause (ca 11,5 km/t)
30 sek løp, 30 sek pause (ca 14,5 km/t)
30 sek løp, 30 sek pause (ca 15 km/t)

Bakkeintervaller er også gøy, denne pyramidevarianten er grei
2 min 2% helling, 1 min aktiv pause
2 min 4% helling, 1 min aktiv pause
2 min 6% helling, 1 min aktiv pause
2 min 8% helling, 1 min aktiv pause
2 min 8% osv ned igjen til 2%

Farten må du justere etter dagsform, i 5 min draget skal første minuttet føles ganske greit. Men man skal ikke føle man har så mye mer å gi mot slutten.

Jeg bruker en app med intervalltimer på mobilen hvor jeg programmerer tidene på forhånd. Den teller da ned og plinger hver gang et drag starter eller slutter. Å passe på tiden etter klokka er helt håpløst, det funker dårlig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat