Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-23, 14:27   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.946
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ullgenser?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hva med å brodere noe over flekkene, om ikke den kan farges?
(Google sashiko og visible mend).

Det krever ferdigheter ingen av oss har

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er den merket med materiale, så du er sikker på at det er ull og ikke et syntetisk materiale? Vanlig ull er lett å farge (men blir litt lysere enn når du farger bomull), men om det er superwashbehandlet er det vanskelig. Du må også bruke en håndvaskfarge, det finner du bl.a på panduro. https://panduro.com/nb-no/products/m...t-black-240060



Hva er fargen?


Dessverre er det ikke lapp inni. Jeg er ingen ekspert, men jeg antar det er cashmere og ble solgt som det (men dog på marked i London, så ingen garanti vil jeg tro). Fargen er nydelig lys rosa, ikke for lys, men litt sånn mellom liksom. Tenkte at det ville være smart å gå for en rosa-tone, tilfelle tråden er av materiale som ikke tar farge? Så Dylon har en i fuchsia. Det kan bli litt too much, men siden det er ull så tar det ikke så mye farge så det blir nok bra. En mellomrosa hadde jo vært nydelig.

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Du får farger til ull på Spinnvilt.

Ja, var inne og tittet litt der, men siden de snakket mest om farging av garn så prøvde jeg å finne noe annet

Har også hørt om bruk av konditorfarge og eddik på ull. Men finner jeg et mer ferdigprodukt så kjenner jeg at det er mer greia for meg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat