Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-20, 14:38   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Jeg begynner med en butikk jeg aldri har vært i:
E. Trønsdal Farvehandel i Trondheim! Jeg ringte dem (etter tips fra Teofelia) i fortvilelse da vi skulle male vårt tidligere linoljemalte hus, og fikk skikkelig gode råd, selv om jeg presiserte at vi nok ikke kunne reise til Trondheim ofor å handle.

http://www.xn--trnsdal-r1a.no/

En av mine absolutte favorittbutikker!! Første gang jeg skulle male huset mitt utvendig, var jeg innom for råd. (Huset mitt har originalkledning fra 1913.) Jeg fikk spørsmål om adressen min og om jeg kunne komme tilbake om en uke. Og uken etter hadde de jammenmeg vært på befaring og visste akkurat hva jeg skulle male veggene med.


Andre:
Ostedisken på Tyholt Bunnpris & Gourmet i Trondhem. Kanskje Norges beste.

Abbys tekstiler i Søndre gate. God hjelp med både symaskiner og stoffvalg. Og et kjempeutvalg av stretch-stoff og stoff til quiting. Det er så fantastisk at det endelig er marked for en stoffbutikk i sentrum igjen, og ikke bare Stoff & Stil i Huttiheita.

Hammer Planteskole på Stjørdal. De kan alt om blomster og hagestell, og har fantastisk utvalg av roser og frukttrær. Jeg bor ti minutter unna Plantasjen, men kjører heller 40 minutter til Hammer når jeg skal ha planter til hagen.

Og i forlengelsen: Drivstua Gartneri! Flinke, hyggelige folk, fabelaktige blomster, og en gartner som svarer på spørsmål om roser, selv om de ikke selger rosebusker selv.

Og Vinmonopolet!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat