Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-19, 22:25   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med hvit sjokolade

Aldri prøvd med melkefri, men her to favorittoppskrifter med hvit sjokolade.

1 pose frossen skogsbærblanding i ildfast form
Litt sukker dersom du vil ha mer sødme
Så mye hvit sjokolade i biter som du liker knekt over

- I ovnen på 200 grader til sausen/ bærene er varme og sjokoladen er lett lysebrun.
- Serveres til vaniljeis.

Og en til; jeg bruker skogsbær her også, men kopierer bare inn oppskriften jeg har liggende fra en eller annen blogg eller noe.

Frosne skogsbær etter smak
2 dl kremfløyte
200 g kvit sjokolade
Ei halv vaniljestang
100 g mascarponeost

Eg likar godt frosne blåbær og molter frå Skoften. Har du ikkje sjølvplukka frosne bær, så er dei også å få i butikken.

1. Fordel frosne bær i glass
2. Varm fløyten i ein kaserolle. Snitt vaniljestanga og skrap ut margen i fløyten. Ha også i sjølve vaniljestanga og varm opp til kokepunktet.
3. Bryt sjokoladen i bitar, smelt og rør den inn i fløyten.
4. Når sjokoladen er oppløyst, bland til slutt inn mascarponeost og rør blandinga til den blir homogen. Ta ut vaniljestanga og hell den varme sausen over bæra i glassa.
5. Server straks.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat