Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-20, 11:47   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesehastighets-prøve 6-trinn? (Norsk)

Det er veldig mange faktorer som kan spille inn når en slik test gjennomføres i klasserommet, altså. Hvordan la læreren fram instruksen for elevene i forhold til hva de skulle gjøre? Lot noen eler seg stresse av at andre elever begynte å bli ferdig? Jeg gjennomfører noen slike i året, og jeg er alltid veldig nøye på å presisere for elevene at de ikke skal lese fortere enn at de får med seg innholdet, nettopp fordi jeg er mest interessert i leseforståelsen deres. Det at jeg introduserer prøven på de måten, får sikkert noen elever til å lese saktere enn de ellers ville ha gjort.

Jeg synes for øvrig noen av Carlsten-tekstene inneholder en del ord som virker gammeldagse, og som en del elever ikke kjenner til.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat