Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-19, 00:43   #102
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg mener det argumenteres med at afghanere uten botid i Afghanistan ikke skal tilbake dit fordi de aldri har bodd der (og ikke har reell tilhørighet), samtidig med at barn uten botid i Norge skal hit fordi de er norske. Tilhørighet, statsborgerskap og botid (og foreldrenes statsborgerskap) kan enten ekskludere eller inkludere.

I denne tråden? Eller andre plasser? Jeg har sett samme folk argumentere både med at afghanere skal få bo i Norge, og at IS-barna skal bli hentet hjem. Men argumentasjonen til de som sier det ligger på humanitært grunnlag. De mener at et liv i Norge vil være bedre. Jeg har aldri sett noen som argumenterer slik du sier her (det betyr selvsagt ikke at de ikke finnes). Jeg har også sett noen som diskuterer ut fra hvilke juridiske rettigheter statsborgerskap gir (feks kan jeg ikke skjønne at Norge eller andre land kan nekte å ta imot sine statsborgere basert på at "noen andre må handtere de kriminelle") Men jeg har ikke sett noen som argumenterer med at folk med et bestemt statsborgerskap skal bo der eller der. (Det som er tvistepunktet for de fleste som blir tvangsutsendt er jo om de er flyktninger eller ikke. Hvor trygt er det i Afghanistan eksempelvis)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat