Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-14, 14:16   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Dette er jo bare ett av problemene med el-bil som dukker opp i takt med at flere og flere går over til det. Det kommer til å bli slutt på fri bom, kjøring i kollektivfelt og gratis lading over litt tid også nå, garantert. Da er det bare miljøaspektet igjen - som for all del er viktig, men jeg tror mange vil oppleve å miste godene de har vent seg til etterhvert. Når det er sagt så synes jeg ikke det er rart om det kommer utgifter ved lading på arbeidsplassen; når mange ansatte skal lade bilen sin er det jo klart at det koster bedriften penger og strøm er heller ikke billig. Ikke minst belastningen på strømnettet som du nevner, HI. Er i det hele tatt strømnettet i Norge i stand til å takle den økte belastningen over tid? Jeg bare lurer, jeg har ingen gode løsninger.

På min jobb er det forøvrig ikke tilrettelagt for el-biler i det hele tatt. Nei, her har vi elektriske sykler, hvis noe. Jeg ønsker meg el-bil btw, men vi kan pr i dag ikke klare oss med kun det og vi trenger heller ikke mer enn de to bilene vi pt har tilgang til, så da er det jo økonomisk helt tullete å kjøpe, med mindre jeg finner regnbuens skatt eller noe. Men jeg vil ha!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat