Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-09, 00:39   #76
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å leve uten bil

Rent miljømessig tror jeg de fleste familier vil kunne gi større besparelser på å endre andre elementer av "livet" enn bilen. For de fleste står den ikke for en spesielt stor andel av det totale CO2-utslippet til en husholdning. Dette gjelder vaner blant annet i henhold til den generelle husholdningen, som blant annet inkluderer vedlikehold og oppvarming av hus, mat, klær og "generelt forbruk av ting og tang", samt at man har elementer som hvordan man legger opp ferien(e).

Etter å ha tatt en del "miljøtester" kjører jeg egentlig bil med god samvittighet, sett ut i fra en del andre aspekter for mitt forbruk. Bruken av bilen, ca. 15 000 km årlig for familien, kan vi vanskelig gjøre stort med. Slik tror jeg det er for mange, men fra et rent miljøståsted er det nok mange andre ting der man kan gjøre større besparelser miljømessig.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat