Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 19:41   #65
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen? Hvorfor?
Jeg må ha bil for å rekke hverdagen. Jeg jobber turnus i barnehage, samt at jeg har to hjemmeboende barn som behøver en del oppfølging. Den ene har en del spesielle behov som gjør at jeg må følge ham opp i forhold til lege, tannlege, bup, bft, og uten bil hadde jeg ikke hatt mulighet til å rekke over alt dette. På grunn av sykdom har jeg i tillegg behov for bil for å handle inn matvarer og andre ting.
Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere?
Med bil kan jeg reise å besøke mine foreldre som bor nesten 20 mil unna her jeg bor, og hvor det ikke går buss. Uten bil har jeg ikke mulighet, hverken økonomisk eller praktisk til å dra til dem. Bilen gjør at jeg får dagene til å henge sammen i forhold til tidsklemma. Å komme seg til å fra jobb, kjøre ene sønn min på trening før jeg drar på jobb, så handle etter jobb, samt kjøre min andre sønn til trening. Tidsmessig har mye måttet falt ut om jeg ikke hadde bil.
Hvilke negative sider har det å ha bil?
Det er dyrt å ha bil, og den forurenser, og det er krevende å følge opp alle reparasjoner den måtte behøve.
Hva kunne fått deg til å slutte med å bruke bil?
Den dagen jeg ikke har oppfølgingsansvar i forhold til mine sønner, får en grei vei på jobb og en dagligvarebutikk nært der jeg bor skal jeg vurdere å selge bilen.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat