Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 18:37   #64
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen?
JA! Uten bil hadde jeg ikke kommet meg til jobb. Her jeg bor går det kollektivtransport kun i motsatt retning av min arbeidsplass ...
Vi er til og med avhengig av to biler da jeg jobber turnus og mannen ikke gjør det ... Vi jobber på samme sted, og kjører selvfølgelig sammen så ofte vi kan.

Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere?
Kun pga jobben ...
Og kanskje litt friheten ..., de fleste av familie og venner bor et stykke unna, og da er det jo lettvint med bil.

Hvilke negative sider har det å ha bil?
Å eie bil er det samme som å eie en utgiftspost.
Dessuten liker jeg bedre ideen om å være miljøbevisst.

Hva kunne fått deg til å slutte med å bruke bil?
Enten kunne jeg blitt lottomillionær, så jeg ikke trengte jobbe ..., eller så hadde det hjulpet med noen lokalpolitikere som skjønte at bussen burde gå i alle retninger!
(Jeg velger gjerne det første alternativet ...)

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat