Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-20, 21:30   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å bytte politisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er vel hele poenget mitt. At verken du eller ikke har copyright på hvordan det er i Groruddalen (Også kalte jeg ikke Holen flergenerasjons heller, jeg kalte han andre-generasjon), og det har ikke Bøhler heller. Det er delte meninger, både blant dem som har bodd der i flere generasjoner, dem som har flyttet dit, dem som er melaninrike, dem som er hvite, dem som har vokst opp med akademikerforeldre, dem som har vokst opp med arbeiderklasseforeldre osv. Groruddalen er like sammensatt, om ikke mer, som andre steder. Det er bra at det blir satt søkelys på utfordringene, også er det viktig at flere får mene noe om hvordan det kan løses.

Som jeg har skrevet over, det er ikke bare Bøhlers skyld at han har blitt Mr. Groruddalen, det er veldig mye pressens skyld. Han er lett å ringe, stiller alltid opp og har catchy onelinere. At han har engasjement for dalen og for alle som bor der betviler jeg heller ikke på noe vis. At mange som bor der føler at han snakker deres sak tviler jeg heller ikke på, uansett bakgrunn eller partitilhørighet. Også er det mange som ikke føler det sånn, og syns at andre politiske stemmer fra dalen også kan bli hørt, slik at man får fram det mangfoldet av stemmer som kommer derfra, og som alle har omsorg og kjærlighet til stedet sitt.

Ja, ingen har enerett på sannheten. Selvfølge oppleves dalen helt ulikt avhengig av bosted, alder, bakgrunn, politisk ståsted osv.
Men jeg tror nok mange føler at Bøhler er en ekte stemne for dalen og en motvekt til mer fjerne politikere. Nå ser jo ikke jeg helt problemet med at andre politikere i dalen skal få sin stemme hørt også, han er jo ikke alene. Kamzy Gunaratnam fra AP f.eks er jo fremadstormende i partiet og markedsfører seg ganske heftig i sosiale medier.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat