Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-20, 21:10   #48
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å bytte politisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tviler ikke på at Bøhler har hjerte for Groruddalen, men jeg trenger ikke være enig med løsningene hans av den grunn. Eller mene at han representerer "folket i dalen".



Jeg kjenner faktisk flere som er flergenerasjons Groruddøler, og de er ikke spesielt på team Bøhler de heller. De understreker at Groruddalen alltid har vært et tilflyttersted med de utfordringene det gir, helt fra starten med steinhuggerne som kom fra Sverige på starten av forrige århundre.

Er er en andregenerasjons groruddøl som nyanserer bildet litt.

Altså, den artikkelen har jeg lest tidligere og foreldrene hans flyttet dit i 1976, midt i de verste sosiale problemene i de nybygde delene. Ikke hva jeg vil kalle flergenerasjons i dalen. Det er de som bodde der før blokkene ble bygd, når det var kun småbruk og bondegårder mange steder. Men uansett, han har noen poeng, men en del er jeg ikke enig i.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat