Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-24, 17:30   #837
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og innsidehandel er på mange måter en enda mer en tilsynelatende "victimless crime" enn det å stjele fra en butikk er.

Ja, det tror jeg også. Finnes har jo ikke engang tjent noe særlig penger på det, så han har ikke forårsaket at noen andre har tapt; her er jo problemet egentlig selve regelbruddet. Og jeg kan skjønne at det er mindre opplagt hvor viktige disse reglene er enn det som gjelder regler mot å stjele i butikken.

Jeg synes jo de er mange ganger viktigere, og har aldri vært spesielt moralsk oppbrakt over naskingen til Moxness - selv før det kom frem at det virker som det er noe sykelig ved den. Men jeg skjønner at det Finnes (og Solberg) har gjort er mer abstrakte regelbrudd.

(Det kan jo også hende at dersom noen av disse elevene kommer fra land der korrupsjon er mer utbredt og alminnelig, så synes de ikke Finnes-saken er noe mer enn man kan forvente.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat