Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-23, 12:42   #20
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Å bli kalt søt er visst ikke greit, det var jeg ikke klar over"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er unødvendig å kreve at man skal definere hva som er et overgrep i denne debatten. Debatten handler jo ikke (bare) om overgrep. Det er stråmannsargumentasjon å dra diskusjonen over til å be meningsmotstandere om å definere hva overgrep er.


Jeg mener selvsagt ikke at noen skal definere hva et overgrep er - dette er spørsmål jeg stiller nettopp uten å forvente at det skal finnes ett klart svar, og litt av poenget mitt her. Det er ikke mulig å definere hva som er et overgrep for noen, fordi det handler om mye mer enn det umiddelbare i en situasjon. Men i enhver situasjon, må det være lov å tenke at motparten ikke nødvendigvis mener ting på samme måte som man oppfatter det som. Å gni kjønnsorganet sitt mot en annen person mener jeg de aller, aller fleste bør være i stand til å skjønne at er uakseptabelt, mens jeg ikke nødvendigvis legger til grunn at alle vil se det som like uakseptabelt å slenge med leppa til noen (vil du være med i bobilen min, høhøhø).



Og det handler jo heller ikke om at man skal stilletiende smile søtt og godta - for veldig mange vil det være mulig å gi en klar og tydelig beskjed der og da om at det ikke godtas, evt fleipe det bort om man tenker at dette er innafor hva man selv synes er greit. Og for mange er man ferdig med situasjonen da. Det er rett og slett noe med det jeg føler som en manglende "gradering" av alvor når alt skal sees på under kategorien "overgrep".



Jeg ser at jeg ikke klarer å forklare godt hva jeg mener her, altså, må bare beklage det.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat