Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-22, 15:41   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Vask av eldre Norrøna fjellanorakk

Altså, vi snakker vintage her altså. Vil tippe et sted mellom 30-40 år gammel. Den ser smashing ut, og Eldste er over seg av begeistring. MEN jeg har vasket den en runde nå, og da jeg tok den ut så stod den regelrett av seg selv Blir det bedre når den tørker og vi kan krønsje den litt så den mykner? Vil jo ikke bruke tøymykner heller, og det skal man jo egentlig ikke på slike plagg, men gjelder det også for hønngamle jakker mon tro? Står at det er 100% bomull. Fôret i noe som ser ut som bomullslerret eller noe sånt. Jeg har kjørt den en runde til i maskinen da jeg synes den fortsatt hadde litt "gammel" lukt i seg, og kjører den med to ekstra skyllinger i tillegg til "svetteprogram". Leste på Norrøna sine hjemmesider at de anbefalte to skyllinger, men det er sikkert på en smule nyere jakker. Kan uansett ikke skade.

Noen tips og råd her?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat