Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-20, 15:15   #27
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du sopp som andre har plukket?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Kan godt hende hun har peiling, jeg vil ikke teste det ut.


Jeg forstår deg slik at du liker sopp, men ikke vil spise sopp fra skogen, uavhengig av hvem som har plukket fordi du ikke stoler på om de har peiling eller ikke.



Kan det være et alternativ å si at du ikke liker sopp generelt? Det er jo ikke veldig kontroversielt, og folk har så mye de ikke liker eller tåler. Jeg kan nok også bli litt fornærmet dersom en nær venn ikke vil spise kantarellene som mannen og jeg har plukket, for det handler jo til syvende og sist om tillit eller mangel på dette. Jeg ville ikke funnet på å servere sopp som ikke er trygg, samtidig håper jeg at jeg ville akseptert deg som gjest og tenkt at den ballen lar vi ligge. Med gode venner har man så mye annet å snakke om, og det blir jo strengt tatt mer sopp til de som vil ha.


Utfordringen er kanskje dersom det er en gryterett og soppen må pelles ut. Men dersom man har giftig sopp i gryteretten vil vel hele gryta bli giftig?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat