Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-22, 16:40   #90
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men hva skal de med manuellgir da?

Vi har ingen biler med manuell gir i mils omkrets, så det er ikke slik at husets kjørekandidat kommer til å låne en girbil av familie/storfamilie. Han kommer ikke til å bli håndverker, og det er lite sannsynlig at feriene de nærmeste årene innebærer leie av egen bil. Kort sagt, det går helt fint med automat, og om han virkelig trenger det om noen år så får han ta det i ettertid. All kjøring er jo en øvesak, og det er ikke ferdig med lappen i hånda. Så lenge vi ikke har manuellgirbil tilgjengelig så vil jo den eventuelle kunnskapen ruste temmelig kjapt.

Jeg ville tenkt for min tenåring at en del jobber som sporadisk innebærer et ærend med bil kan bli uaktuelle hvis man utelukker halve bilparken. Selv hadde jeg sommerjobb i et bakeri da jeg var 19, og kjørte en hiace med brød til campingplassene innimellom. Sånt noe.

banana er aktiv nå   Svar med sitat