Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-10, 02:08   #51
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Raclette for dummies

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.



Jeg fikk forklart en gang at raclette er 'det å skrape av den osten som er smeltet'
Raclettegrill er dermed egentlig bare en betegnelse på en grill som smelter ost som kan skrapes vekk.
I Frankrike og Sveits lager man ofte raclette på helt andre måter som gjør at å grille noe på samme sted er umulig. Det er ofte en stor ost som henger fast på et stativ og skjæres av etterhvert som den smelter.

Jeg spiser raclette på den 'gamle' måten og andre kan gjerne spise den annerledes for min del. ( )
Men det er som Maz sier, da er det strengt tatt ikke raclette.

Stemmer det, men de bruker ikke bare den osten som heter raclette i feks Frankrike. Jeg var på en restaurant i Paris som hadde mange forskjellige oster å velge i. Veldig kjekt egentlig, for det er mange som ikke liker den osten som heter raclette.
Det var forresten veldig kult å se de gigantiske ostene henge der over varmen og sakte smelte.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat