Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-10, 12:40   #43
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Rødme

Sv: Raclette for dummies

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvem dropper osten? Eller mener du man KUN skal bruke Raclette-osten som koster ei månedslønn og at de som ikke kan bruke akkurat den osten av økonomiske årsaker eller fordi de ikke får tak i den, skal la være å bruke raclette?

Jeg tror Port Salut funker ypperlig til Raclette (eller kan jeg ikke kalle det det nå, hva skal jeg kalle det?)

Osten er iallefall mulig å få tak i nå. Du skulle prøvd på 80 tallet, når det var importforbud på ost store deler av året. Det var ikke ofte vi fikk tak i det, men det gjorde jo hele greia høytidsstemt.

Jeg synes det virker som osten for mange er en "bisetning" i måltidet og ikke hovedsaken. Jeg synes ikke Port Salut kan måle seg selv om den har noen av egenskapene blir det ikke en fullgod erstatning.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat