Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-18, 10:28   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigstekte glutenfrie (og melkefrie) vafler

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er så fint at dere tenker i forkant, IOA. Utenforskap er kjedelige greier, og det kan oppstå på mange måter, f.eks. når de andre får hjemmelaget kos og du får ingenting, eller en drops.

Og fra en amatør, hvor glutenfritt må kjøkkenet være? Jeg laget glutenfri, melkefri og nøttefri kake som minstemann skulle ha med på skolen i går. Jeg har jo ikke glutenfritt kjøkken akkurat, men brukte ren bolle, rene verktøy, vasket langpanna og brukte bakepapir (det gjør jeg jo alltid egentlig). Jeg tror ikke kaken var i nærheten av noe annet enn bollen, bakepapiret og plastboksen den ble fraktet i. Er da kaken glutenfri tror dere?

Jeg har inntrykk av at dette er greit. Da jeg spurte den gangen, da mor tilbød seg å sende med bursdagsbarnet egen kake, var dette et barn som nettopp hadde fått diagnosen, og det var derfor ekstra viktig, i den første tiden, da sårene i tarmen skulle leges (? eller noe sånt, mor forklarte det for meg, men jeg har glemt det) at hun ikke fikk i seg det aller minste gluten. Jeg forklarte hvordan jeg gjorde det (Toro sjokoladekake og muffins), og mor sa at det var greit, da trengte hun ikke å ha med eget.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat