Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 09:50   #774
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Er ikke noe av argumentasjonen mot HPV-vaksinen at man er redd mange vil droppe screeningen siden de er vaksinerte? Dette vil i så fall være et ikke-eksisterende argument for guttene. Jeg syns de kan vaksinere seg for gruppeimunitetens skyld. Jeg bruker gjerne å argumentere med det sosiale ansvaret man har i forhold til vaksine, og hvorfor skulle ikke det gjelde for denne vaksinen?

Jeg er enig i det med sosialt ansvar. Også for denne vaksinen. Samtidig vet man jo at ingen medikamenter eller vaksiner er helt uten bivirkninger. Denne vaksinen er relativt ny, og resultatene er ikke helt gjort opp ennå så vidt jeg vet, jeg synes det er naturlig å være mer tilbakeholden med nye vaksiner og behandlingsformer enn det man kjenner langtidseffektene av. (Jeg gjentar at jeg ikke kjenner data for denne vaksinen, dette er generelt). Jeg sier ikke at jeg er imot å vaksinere gutter med denne vaksinen, men jeg tror ikke man kan forvente at foreldre til gutter løper for å vaksinere barna sine når det er slik at såpass mange jenter velger å avstå og man selv har en vesentlig mindre fordel av det. Det krever ganske mye informasjonsarbeid i forkant vil jeg tro.

Jeg for min del er der at den dagen folkehelsa entydig anbefaler vaksinasjon også av gutter, lar jeg mine få den. Men man kan ikke regne med at gutteforeldre i større grad ønsker denne vaksinen enn jenteforeldre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat