Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-24, 09:03   #18
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror det vel så mye handler om at alle forventer at de er her midlertidig. De oppfattes som nordmenn som dro til Sverige under krigen, sånne som vil dra hjem så fort det lar seg gjøre. Det er mye mindre forpliktelse å ta i mot og bosette noen som snart drar igjen, som ikke skal bli gammel her.

Jeg tror ikke rasisme er grunnen.

Hvis alle forventer at de er her midlertidig, så er det i så fall mot bedre vitende. Alle undersøkelser jeg har sett viser at det er de færreste som har konkrete planer om retur, og tallet som ønsker å bli er økende.

Det er fortsatt usikkerhet om ukrainere ønsker å reise tilbake til Ukraina etter krigen. 54 prosent sa i 2023 at de ikke vet om de vil bli i Norge eller reise hjem. 13 prosent vil tilbake, og 33 prosent vil ikke returnere.

– Selv om flertallet er usikre, er det flere som ønsker å bli i Norge nå enn da vi stilte samme spørsmål for ett år siden, sier Hernes.


https://www.forskning.no/flyktninger...-barna/2310234

Og selvsagt er det rasisme. Det er diskriminering på bakgrunn av etnisitet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat