Tråd: Vindkraft
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-22, 11:05   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vindkraft

For min del går det på naturlandskapet. Vestlandet er i hele mitt hjerte og hele meg, og det inngrepet vindmøller krever gjør det på generell basis uakseptabelt for meg. Graving, veibygging, grus og digre fremmedelementer i vår natur. Fugleliv og støy er to andre argumenter, men inngrep på naturlandskapet er motargument nok for meg.

De vindmøllebladene er så gigantiske at de knapt klarer å frakte dem langs svingete E39.

Danmark har et helt annet landskap, og jeg tror ikke det innebærer samme grad av offer, uten at jeg skal mene så mye om noe jeg ikke har peiling på. For så vidt enig i at vindmøller er fine på avstand, men antall og størrelse kan sikkert ødelegge sjarmen også i kjedelig landskap.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat