Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-15, 22:34   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer klarer å holde seg best til boka?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Faen ta skjebnen. Den var helt merkelig å se. Jeg hadde lest boka bare 3-4 uker før jeg så filmen og var forberedt på å skuffes siden det var så kort avstand i tid, men jeg ble sjokkert over at det så ut AKKURAT sånn som i hodet mitt! Ikke ansiktet på skuespillerne, men alt annet. Eller det var vel noe fra boka som ble utelatt, men det var ikke så farlig.

Enig. Jeg gjorde det motsatt vei, så filmen først og leste boka etterpå (den jeg leser akkurat nå, faktisk) og den er veldig "nær" filmen.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har et godt (skrekk-)eksempel på en film som var så ræva utro mot boka at jeg vurderte faktisk å forlate kinosalen: The beach med Leonardo DiCaprio. Jeg elsket boken og når filmen klarer å ødelegge hovedpoenget i boken, så ble jeg fakstisk forbannet. Det ødela så mye st jeg tenkte egentlig at de burde drite i å lage filmen.

Jeg blir faktisk enda sur når jeg tenker på det.

Har bare sett filmen, men nå får jeg i alle fall lyst til å lese boken også!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat