Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-14, 11:22   #48
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir dumt å ta utgangspunkt i den enkelte ungen. Min fireåring er skoleklar nå og kjeder seg maks i barnehagen, men jeg vet at det finnes også umodne fire-femåringer som har godt av å vente et år til.

Så jeg er delt i dette spørsmålet. Det kan ikke være slik det er nå. Opplegget må være slik det var tiltenkt seksåringene. Som en myk, forberedende overgang. Men, selv med dagens opplegg, fireåringen min hadde lært utrolig mye og fått utfordret seg selv mer på skolen med f.eks. opplegget storesøsteren på seks har nå, enn det han gjør i barnehagen. I barnehagen "holdes han tilbake".

Da tror jeg at jeg ville tatt en prat med barnehagen for å forsøke å gjøre noe med det. De fleste 4-åringer kjeder seg jo ikke i bhg, meg bekjent, så da må det jo være mulig å komme med noen tiltak.

Jeg tror (langt på vei vet, vil jeg påstå) at de færreste 4-åringer er like skoleklare som 6-åringene. Det høres veldig merkelig ut, i hvert fall.

(Og jeg trodde både du og bæret snakket generelt over her. Det er jo i grunn det som er mest interessant i en slik diskusjon, det finnes jo alltid ytterpunkter.)

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat