Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-07, 13:09   #14
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera skal jeg velge da? (noen spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

4. Jeg kikker litt på Nikon også. Hvilke digitale Nikonkameraer er kompatible med linser tilhørende et gammelt manuelt speilreflekskamera?

Korreksjon:
Jeg sjekket en gang til, og riktig svar er at alle digitale speilreflekskameraer fra Nikon kan bruke eldre objektiver. Men det er et par forbehold:

Autofokus: Manuelle objektiver gir naturligivs ikke autofokus med digitalt kamerahus heller. Men Nikon D40 gir autofokus kun med AF-S og AF-I objektiver (Nikons nyeste). Eldre AF-objektiver kan brukes, men da må du fokusere manuelt. Nikon D50 - D200 gir autofokus også på eldre AF-objektiver.

Lysmåler: De minste modellene: D40 - D100 gir ikke automatisk lysmåling med eldre (uten elektronikk) manuelle objektiver, så du må i så fall måle (eller anslå) selv.

Jeg leste litt om Nikon D40x, som ble annonsert på mandag, også. Forskjellene ser i praksis ikke ut til å være veldig store. Jeg tror ikke jeg ville ha betalt særlig mye mer for det hvis poenget var å kjøpe et enkelt og rimelig kamera.

Ben "Lights! Camera! Action!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat