Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-18, 22:30   #28
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den "nye" seksualiteten - hvor er den offentlige diskusjonen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, det er masse stoffer som klassifiserer som hormonhermere. Det er også stor forurensning i havet av ... eh ... "ekte hormoner". Med det mener jeg for eksempel naturlig østrogen, syntetisk produsert. Denne artikkelen fra naturvernforbundet er gammel, men fremdeles aktuell.

Det er absolutt dokumentert og verifisert at forurensning av hormoner skjer. Du kan for eksempek lese denne artikkelen fra miljøstatus. (Miljøstatus er et nettsted som flere offentlige etater med miljøansvar bidrar til, blant annet Miljødirektoratet, Riksantikvaren, Norsk Polarinstitutt og Statens strålevern.

Hormoner i naturen er et kjempeproblem, og med kvinners bruk av hormonell prevensjon har konsentrasjonen bare økt. Derav kampanjer for å ikke kaste disse i toalett eller søppel. Disse hermer jo ikke heller ikke, de påvirker DIREKTE.

Interessant lesning om de andre stoffene, selv om jeg nok synes det fortsatt er mye forskning som gjenstår når det gjelder mengde vs reell påvirkning. Jeg tror heller ikke egentlig, at transpersoner lett vil være komfortable med at deres følte identitet er en miljøskade. Uten at DET er relevant grunn til å ikke finne ut av om det ER sånn...

Forøvrig min gode kulling som har skrevet artikkelen du referer til først der

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat