Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-18, 19:26   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vite hva ting gikk for på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg blir også overrasket over folk på Finn selv om jeg har brukt det i årevis og opplevd det meste. Jeg har aldri opplevd tull som kjøper, men som selger opplever jeg stadig folk som er uhøflige og også direkte frekke (en venninne opplevde at en som kom for å hente noe hun gav bort forlangte penger til bussen hjem for mottakeren skulle da ikke ha ekstrautgifter for at hun var så snill og hentet tingene hennes ). Klassikeren er de som avtaler tid og så ikke lar høre fra seg mer, ikke engang for å gi beskjed om at de ikke er interessert lenger. Det har ført til at jeg ikke lenger gidder strekke meg nevneverdig for kjøpernes skyld. F.eks. holder jeg aldri av noe, førstemann på døra med pengene får tingen, og jeg går ikke med på å treffes andre steder, de må hente hjemme hos meg (eller jeg kan sende mot at de dekker porto).

Jeg solgte et lekekjøkken på facebook for et år siden. Det var et styr uten like. Først en budrunde med en vinner som aldri kom og hentet det, selv om han sa han skulle komme tre ulike ganger. Så tilbød jeg nestbydende å kjøpe det for startbudet hennes, men hun krevde ny auksjon. La inn ny auksjon med kriterie at det skulle hentes i løpet av to dager etter slutt. Hun som krevde ny auksjon fikk toppbud som var hundre kroner høyere enn den prisen jeg tilbød henne å kjøpe til. Så fikk jeg melding om at hun ikke kunne hente før om en uke, for hun var på ferie. Men vi har en felles venninne som så dette styret, ble flau og fant ut at hun skulle ordne opp. Så hun kom hit og hentet dette lekekjøkkenet, betalte og hadde det hos seg til kjøper kom fra utlandet. Alt i alt hadde jeg brukt veldig mye tid på å svare på meldinger frem og tilbake, sitte og vente på en som aldri kom og prøve å få tak i folk som ikke svarte på meldinger. Tror det er litt problemet med kjøp og salg på facebook, folk kjøper på impuls og i stedet for å ordne opp, så bare ignorerer de det. Så jeg har fått budrunder og utsetting av henting helt opp i halsen og selger heller litt billig dersom jeg ønsker å bli kvitt ting og gir ikke superlang hentefrist. Kanskje jeg kunne fått litt mer penger, men ofte er det ikke verdt merarbeidet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat