Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-17, 22:14   #20
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Her flyttet jo alven Alva inn i fjor. Hun ramlet av Julenissens slede da han kjørte over blokka her på treningstokt. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde filla peiling på at dette var et konsept. #følgerikkemed

Hun er definitivt usynlig, og datteren min skrev brev til henne i fjor og spurte om hun kunne få møte Alva og ta et bilde av henne siden ei jente i klassen nektet å tro på at Alva er ekte (HvaH?!), men da svarte Alva greit og enkelt at "stakkars barn som ikke tror på sånne kule ting som alver!" og dett var dett.

Alva er ikke nødvendigvis så hyperaktiv hele tiden; nå er hun for eksempel forkjølet (siden jeg har det travelt og mindre energi til å finne på sprell ), men hun er allikevel magisk og til stede i hele leiligheten vår. Hun har sin egen dør ved siden av vår utgangsdør, og ungene har fått lov til å åpne den og undersøke. Det er hvit vegg bak døren; du'h selvfølgelig, man må jo ha MAGI for å gå inn der!

Jeg synes hun er en kilde til litt ekstra magi og undring, og siden jeg selv hadde så og si ikke noe av det da jeg var barn er det dette som er hovedårsaken til at Alva kom ramlende inn til oss i fjor.

Jeg koser meg med påfunn, men må innrømme at jeg virkelig ikke bryr meg stort om hva andre tenker om det vi opplever med Alva. Jeg har klart å skape en forestilling om en kraft i våre liv som har vært så viktig for begge barna våre på straks 9 og fem, snart seks år, at de har snakket om Alva helt siden hun forlot oss på julaften i fjor.

Vi vet en del om familien hennes, når hun har bursdag, hvor gammel hun er, hvordan alver lever, hvor mange alver det finnes, hvordan Alva ser ut, og hva hun liker. Alt dette fordi datteren min har fått et utløp for all sin kommunikasjonstrang, og skriver laaange epistler som legges høytidelig utenfor døren til Alva. Og adventstiden handler ikke lenger om hva de får i kalendere. For all del; de har kalendere (Lego og Cars), men må de velge mellom å rekke og åpne kalendre eller lese brev fra Alva om morgenen velger de brevet. Hver gang.

Jeg innser at det er begrenset holdbarhetsdato på barns urokkelige tro på magi, men jeg har ingen planer om å gi så mye som ett eneste hint om at dette ikke er dønn ekte.

Kos dere med magien, folkens. =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat